Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy?



Do budowy swojego wymarzonego sklepu internetowego można podejść na dwa sposoby. Sposób pierwszy to obejrzenie kilkunastu sklepów, zbudowanie ich modeli strukturalnych, adaptacja modeli dla swoich potrzeb, a potem duuużo wymyślania. Rozwiązanie to ma swój urok, ponieważ przez cały czas czujesz twórcze napięcie i poczucie, że samodzielnie tworzysz coś nowego. Ale są też minusy. Tracisz dużo czasu na przeglądanie sklepów. Tracisz dużo czasu na wymyślanie od podstaw swojego sklepu. Nigdy nie wiesz, czy na pewno masz wszystkie elementy, które być powinny. Ta ostatnia wada chałupniczego budowania sklepu jest możliwa do nadrobienia już po uruchomieniu sklepu, ale czy na pewno chcesz ryzykować? Jeśli klient przyjdzie do Ciebie i uzna, że czegoś u Ciebie brakuje, to pójdzie gdzieś indziej. I raczej nie wróci. Jeszcze raz — czy na pewno chcesz ryzykować?

Drugi sposób na zbudowanie swojego wymarzonego sklepu internetowego jest o niebo łatwiejszy. To zakup i lektura książki „Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy”.

Dzięki temu nie tracisz czasu na przeglądanie sklepów i żmudne wymyślanie od nowa elementów sklepu internetowego. W książce masz wszystkie najważniejsze szczegóły podane od razu. Po prostu czytasz książkę i na bieżąco, z każdym rozdziałem, notujesz sobie pomysły przydatne dla Twojego serwisu. Najlepiej, gdy pomysły mają formą pytań i odpowiedzi. W rozdziale pierwszym (na temat strategii cenowych sklepu) pomaga Ci w tym autor. Najpierw przedstawia różne strategie wraz z plusami i minusami, a potem stawia pytanie — „Którą strategię wybrać?”. Oczywiście sam nie udziela odpowiedzi, to musisz zrobić już samodzielnie. Piszesz więc na kartce — "Strategia cenowa: penetracji rynku, prestiżowa, dominacji?". Obok wielkimi wołami napiszesz tę, która najbardziej odpowiada Tobie jako sprzedawcy oraz charakterowi produktów, które chcesz sprzedawać. Teraz przechodzisz do kolejnego rozdziału.

I tak przez kolejne 38 rozdziałów. Jedne są krótkie, inne dłuższe. Wszystkie mają jednak wspólną cechę — są przydatne. Po zakończeniu lektury będziesz mieć kilkanaście kartek zeszytowych pełnych ważnych decyzji. Twój sklep będzie opisany wystarczająco dokładnie, żeby go rozwinąć we własnym zakresie (jeśli masz żyłkę przedsiębiorcy i wolną gotówkę) lub żeby uderzyć z nim do jakiegoś znajomego z działalnością gospodarczą (jeśli brzydzisz się księgowością i papierkami).

Czym ta książka różni się od innych? Na pewno tym, że jest to pierwsza pozycja w Polsce poświęcona wyłącznie sklepom internetowym. Dalej — miło się ją czyta (dużo obrazków — widoków sklepów, maksymalnie czytelny układ — nie ma ścian tekstu). No i poziom merytoryczny. Autor opisał takie zagadnienia, które normalnie nie przyszłyby Ci do głowy. Czy przyszła Ci kiedyś do głowy taka myśl: „Jak w tym sklepie jest fajnie zrobiona strona kategorii!”? A taka: „Jak ułatwić sobie wysyłanie paczek do klientów?”? A może „Jakie są dostępne rodzaje oprogramowania sklepowego i czym się różnią między sobą?”? To wszystko jest w tej książce. To nie są suche dywagacje o funkcjonalności sklepu internetowego i różnicy między zakupami jednoklikowymi a dwuklikowymi. To informacje, które rzeczywiście są potrzebne właścicielowi sklepu internetowego. Jasne, to nużące codzienne szczegóły, ale one też muszą być zrobione. Dzięki tej książce poradzisz sobie z nimi przy minimalnym zirytowaniu.

Gratką dla właścicieli jest 18-stronicowy dodatek, który zawiera najważniejsze kwestie prawne związane z funkcjonowaniem sklepu internetowego w Polsce. To trzeba wiedzieć, zanim się wejdzie do sieci ze swoim sklepem. A gdy się już wejdzie, trzeba z tego korzystać. Internauci są bardziej wredni (lub jeśli wolisz, aktywniej egzekwują swoje prawa konsumenckie) niż normalni klienci i jeśli uznają, że coś w Twoim sklepie jest niezgodne z prawem, obsmarują Cię na forach branżowych. A wtedy nie licz na dużą sprzedaż. Taka jest prawda.

W dzisiejszych czasach każdy może stać się właścicielem sklepu. Jeśli posiadanie własnego biznesu jest Twoim marzeniem, to recenzowana książka pomoże Ci w realizacji tego marzenia.

Książkę „Jak założyć skuteczny i dochodowy sklep internetowy” Wojciecha Kyciaka i Karola Przeliorza wydało Wydawnictwo Onepress. Możesz ją kupić np. w sklepie internetowym www.onepress.pl.

    Artykuł pochodzi z darmowego e-book'a e-biznes poleca - recenzje ksiazek e-biznesowych

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz